Více informací
Sada 16 her a vědomostních kvízů ke Kouzelnému koberci. Sada je určená osobám seniorského věku a slouží k aktivizaci, udržení fyzické i psychické aktivity a k posilování společenských relací. Dle individuálních preferencí a pohyblivosti hráčů mohou být aplikace využívány v podlahové verzi (Kouzelný koberec) nebo ve stolní verzi (Terapeutický stůl). Doporučujeme do zařízení pro seniory a do terapeutických - jako doplňkovou terapii osob s demencí nebo Alzheimerovou chorobou.
Popis her a kvízů:
1. PODZIMNÍ LISTÍ. Rozhrnujeme listí - nohou nebo rukou, stejně jako jsme to jako děti dělali v parku. Vítr se stále snaží přivát novou dávku listí. Hra je zábavnější, pokud spolupracuje více osob.
2. VODA. Klidně se můžeme projít suchou nohou po vodní hladině. Šplouchá to stejně jako v řece nebo jezeře. Můžeme si i zaplavat "prsa".
3. ARCHEOLOGIE. Prokopeme se k pokladům ukrytým v písku. Trpělivost a přesnost přinášejí ovoce. Práci nám usnadní štětec nebo metlička.
4. MASTER MIND. Snažíme se zapamatovat a zopakovat sekvenci obrázků.
5. SBÍRÁME OVOCE. Ovoce sbíráme do košíku. Košík umístěný u spodního okraje obrazovky přesouváme rukou nebo nohou pod padající ovoce. Dostupné jsou 2 verze hry.
6. MISTR PIZZA . K upečení skvělé pizzy musíme nejdříve nakrájet zeleninu.
7. PLANETY. Rozpoznáváme planety sluneční soustavy. Obrázek požadované planety označíme rukou nebo nohou. Na kokpitu vesmírné lodi se objeví správná odpověď.
8. FOTBAL - HRA. Pravidla jsou známá. Virtuálním míčem se snažíme zasáhnout branku protivníka.
9. SUPER TENIS. Hrajeme virtuální tenis. Míček odpalujeme mávnutím rukou nebo nohou.
10. KUŽELKY. Kuželky zasáhneme míčkem nebo jinou vhodnou rekvizitou. Z menším míčkem bude úkol obtížnější.
11. SUPER BALL. Odpalovací rampu přesouváme rukou nebo nohou a snažíme se zasáhnout všechny zobrazené dílky. Hrajeme ve verzi Tetris nebo Combo. Dostupné jsou 2 úrovně obtížnosti.
12. LODĚ. Snažíme se potopit loď protivníka. Vybereme si úroveň obtížnosti a okruh otázek. Následně označíme správnou odpověď. V případě hry ve dvojicích se partner snaží zachránit před zásahem protivníka tím, že správně zodpoví otázku. V každém kole máme možnost výběru úrovně obtížnosti.
13. AZ KVÍZ. Hrací kolo je rozdělené na různobarevné dílky skrývající otázky. Vylosujeme tematický okruh a následně hledáme správnou odpověď. Hrajeme na čas. Za každou správnou odpověď je bod.
14. ASOCIACE. Hledáme odpověď, která se v co největší míře odpovídá zobrazené definici. Vyhrává hráč s největším počtem správných odpovědí.
15. KRAB. Krab sbírá perly a nerad se o ně dělí. Snažíme se perly uzmout dříve než on.
16. KOPANÁ . KVÍZ. Hledáme správnou odpověď na zobrazenou otázku. Každá správná odpověď nás přiblíží k brance protihráče. Vyhrává hráč, který jako první dá 6 gólů.